O scurta intoducere in social networking, retele de socializare

    Socializarea in mediul online este factorul creator si constanta necesara evolutiei Website- urilor, existand insa sub-ramuri pentru acest domeniu. Primul este conceptul de people focus (atentie acordata unui individ dintr-un grup), aici afirmandu-se paginile Facebook sau Myspace, al caror scop primar este interactiunea sociala, cel mai des prin incurajarea individului de a-si crea o identitate online (cunoscuta si sub denumirea de profil).

Al doilea tip de Website social este acela creat in jurul unui interes, hobby, cauza comuna, accentul deci nepunandu-se pe individ, ci pe identitatea comuna, ca definire a scopului existentei unui asemenea Website.
 Exemple foarte bune in acest caz sunt site-urile care au ca interes fotografia si efectul de a imparti imaginile unei persoane cu intreaga lume: Flickr, Kodak Gallery sau Photobucket.

   

Social networking-ul era o asociatie de persoane reunite de familie, munca sau hobby. Termenul a fost inventat de catre profesorul J. A. Barnes in anii '50 si definea reteaua sociala ca o dimensiune a unui grup de aproximativ 100 – 150 de persoane. In mediul online social networking- ul desemneaza site-uri sociale ca Facebook, LinkedIn, MySpace si Twitter.

    Inainte de anul 1990 singura retea de socializare cunoscuta atunci era IRC-ul (Internet Relay Chat) care se baza pe servere de chat si fusese introdusa la sfarsitul anului 1988. Acesta permitea utilizatorilor sa posteze cate un mesaj despre anumite lucruri care li se pareau interesante. Acest model de social network semana foarte bine cu Twitter-ul de astazi.

Dupa anii '90 suprematia ca si retea sociala a fost detinută de site-ul Sixdegreens.com, aparut in anul 1997. Durata sa de viata a fost de numai 4 ani, pana la sfarsitul anului 2001, deoarece la inceputul lui 2002 a fost lansat site-ul Friendster.com, iar un an mai tarziu MySpace.com. Incepand cu anul 2004 o noua retea sociala a inceput sa prinda teritoriu si anume Facebook.com.

Din anul 2006 pasionatii de microblogging au putut comunica prin intermediul Twitter-ului, un nou concept de site de socializare care are ca principala caracteristica seriviciul de a da tweet-uri, adica de a transmite in timp real informatii care se incadreaza in limita a 140 de caractere.
    Membrii site-urilor de socializare isi creeaza online profilul care cuprinde date biografice, fotografii si infomatii pe care le cred relevante pentru a putea fi postate. Serviciile oferite de site- urile de socializare le permit acestora sa invite membri din aceeasi retea pentru a comunica, a cunoaste noi prieteni, a juca diferite jocuri, a participa la conferinte despre subiecte comune sau de a primi informatii in timp real.

 

(No Ratings Yet)

Leave a Reply

*